دانستنی های علوم تجربی
دانستنی های علوم تجربی

 

 
در مورد پستانداران  بدانيد كه...(Mammals) :

پستانداران موفقترین گروهجانوران در سیاره ما به شمار می آیند ، باهوش ، خونگرم و دارای بنیان خانواده قویتر نسبت به دیگر گونه ها ، این مجموعه به شناساندن پستانداران گوناگونی می پردازدکه به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:

کوآتی ، فیل های آفریقایی ، شیر ها، کفتار ، خفاش ، گوزن شمالی

اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه خوار ساکنآفریقا می‌باشد.با آنکه چاق و سنگین هستند و در ضمن پاهای کوتاهی نیز دارند اما بهراحتی می‌توانند از یک انسان پیشی بگیرند.اسبهای آبی می‌توانند با سرعت ۴۸ کیلومتردر ساعت در مدت زمان کوتاهی از یک دونده المپیکی سبقت بگیرند.اسب آبی آفریقایی ازحیوانات خطرناک و تهاجمی به حساب می‌آیند و در صورتی که انسان به ایشان نزدیک شودبه انسان حمله می‌کنند و مرگ آورند
 
نهنگ گوژپشت ، امروزه در حدود ۸۰ هزار نهنگگوژپشت در آب‌های جهان وجود دارد،این نهنگ‌ها هر ساله ۲۵ هزار کیلومتر مهاجرتمی‌کنند.نهنگ گوژپشت یک حیوان آکروباتیک است و اغلب به سطح آب می‌پرد و خود را بهآب می‌اندازد. خوراک آن‌ها بیشتر کریل و ماهیان ریز است. نهنگ‌های گوژپشت در فصلزمستان روزه می‌گیرند و تنها از چربی ذخیره خود تغذیه می‌کنند.نهنگ‌های گوژپشت ازنوعی یاخته مغزی برخوردارند که تنها در انسان‌ها، میمون‌های بزرگ‌پیکر و دسته‌ای ازجانوران آبزی مانند دلفین‌ها دیده می‌شود.نهنگ گوژپشت ، امروزه در حدود ۸۰ هزارنهنگ گوژپشت در آب‌های جهان وجود دارد،این نهنگ‌ها هر ساله ۲۵ هزار کیلومتر مهاجرتمی‌کنند.نهنگ گوژپشت یک حیوان آکروباتیک است و اغلب به سطح آب می‌پرد و خود را بهآب می‌اندازد. خوراک آن‌ها بیشتر کریل و ماهیان ریز است. نهنگ‌های گوژپشت در فصلزمستان روزه می‌گیرند و تنها از چربی ذخیره خود تغذیه می‌کنند.نهنگ‌های گوژپشت ازنوعی یاخته مغزی برخوردارند که تنها در انسان‌ها، میمون‌های بزرگ‌پیکر و دسته‌ای ازجانوران آبزی مانند دلفین‌ها دیده می‌شود.

 


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 6 خرداد 1390برچسب:پستانداران,دانستنی هایی در باره پستانداران, توسط غلامرضا غلامپور